Egoet mitt trenger egen seteplass.

Jeg tror det er slik en del folk tenker, når de setter seg i kollektivtrafikken.
Jeg trodde dette var bare noe småtteri jeg ser innimellom, men så snublet jeg over en haug med bilder og humor, samt et eget begrep for dette fenomenet: Manspreading.

5256

Når jeg ser slike menn så pleier jeg å tenke «For en tufs. Enten er han stappet med uforskammet mye ego, eller så er han en ignorant dust.»

Mange tenker nok det samme, hvis vi ser på litt av humoren folk har kommet opp med:

Medical infographics

Medical infographics

daily-cartoon-150109-manspreading-1200-630-09080239

 

Noen kilder peker også mot at den ene mistanken er riktig: Menn med stort ego har en tendens til å breie seg ut mer og ta opp mer plass.

 

Det finnes selvfølgelig en kvinnelig variant av dette også:

427ba0_094713af22d746c3a2bc2d96a3d85f39

Igjen får slikt meg til å tenke «For en tufs. Enten driter hun i om andre vil sitte, eller så ser hun bokstavelig talt ikke andre folk rundt seg fordi hun er så opptatt av seg og sitt.»

Hvis du overhodet bryr deg om hvorvidt noen liker deg, så ikke bre deg ut så mye at det går utover andre folk.

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

